Alle Veelgestelde vragen

  • Waarom moet ik juist voor NieuweStroom kiezen?

    Wij koppelen uw verbruik rechtstreeks aan de kale inkoopprijs van energie per uur/dag en doen niet aan lange termijn contracten en opzegboetes. U kiest dus voor NieuweStroom omdat u graag de laagste prijzen hebt, u een transparante rekening wilt en u niet aan een contract wilt vastzitten. Bekijk de animatie of ga naar Waarom NieuweStroom? voor meer uitleg over de voordelen van NieuweStroom.

  • Waarom kan NieuweStroom zo goedkoop aanbieden?

    Wij kopen elke dag precies de energie in die onze klanten nodig hebben. U betaalt dus niet voor het risico van prijsschommelingen en de kosten van de voorfinanciering van langlopende inkoopcontracten. NieuweStroom heeft een kleine organisatie, een hoge automatisering en zelf alle ICT ontwikkeld. Daarmee zijn wij goedkoper dan andere aanbieders.

  • Waarom bieden andere leveranciers liever vaste contracten aan?

    Andere leveranciers hebben baat bij het winstmodel van vaste prijzen. Ze hoeven maar een keer per jaar (of 3/5 jaar) aan u te verkopen en kunnen dan profiteren van de hoge vaste prijzen, ongeacht wat de markt doet. Wij leunen niet achterover na het afsluiten van het contract, maar blijven elke dag werken voor de beste service en de voordeligste prijzen. Wij bieden u de mogelijkheid om ook slim in te kopen op basis van variabele uur/dag prijzen en met behoud van alle vrijheid en controle.

  • Waarom verkoopt NieuweStroom alleen actief aan bedrijven?

    Dankzij onze voordelige tarieven zijn wij een snelgroeiend bedrijf. Om ervoor te zorgen dat wij de hoge servicestandaard voor onze klanten kunnen handhaven, richten wij ons op dit moment met onze verkoop alleen actief op bedrijven. Maar natuurlijk bent u als consument ook altijd welkom om te profiteren van onze voordelige tarieven.

  • Regiotoeslag, hoe zit dat bij NieuweStroom?

    NieuweStroom doet het anders: bij NieuweStroom betaalt u alleen de werkelijke kosten van de regiotoeslag zonder winstopslag. Bij NieuweStroom betaalt u via uw voorschotnota een voorschot regiotoeslag op basis van een gemiddelde en wij rekenen de werkelijke kosten achteraf - gespecificeerd - met u af. De werkelijke kosten worden op uw afrekening vermeld en verrekend met de betaalde voorschotbedragen. Wel zo transparant en geen verborgen marges.

    Andere leveranciers berekenen een vaste regiotoeslag of maken vaste prijsafspraken voor de landelijke netwerkkosten, terwijl de werkelijke kosten pas achteraf bekent zijn. Meestal zit hierin een marge voor de leverancier en daarom zijn de kosten ook per leverancier zo verschillend.

  • Kan NieuweStroom ook groene stroom leveren?

    Absoluut, als u groene stroom en gas wilt, dan kunt u een Garantie van Oorsprong (GvO) kopen. Iedere groene bron (producent) heeft apart gemerkte GvO’s. Als u groene energie afneemt worden voor u GvO’s gekocht en afgeboekt, zodat u kunt aantonen dat u groene energie hebt verbruikt. Bij NieuweStroom kunt u zelf kiezen uit welke groene bron u uw energie wilt hebben. De kosten hiervoor zijn rond € 0,00068 per kWh voor groene stroom uit Nederlandse biomassa en rond € 0,00045 per kWh voor groene stroom uit Europese windmolens. Wij berekenen de GvO’s transparant en tegen de werkelijke kostprijs aan u door.

  • Hoe duurzaam is NieuweStroom?

    Wij stimuleren duurzaam energieverbruik via het geven van transparant inzicht in uw dagelijkse verbruik. Daarmee krijgt u meer inzicht in mogelijkheden om te bezuinigen en om energie af te nemen op momenten dat er minder vraag is naar energie. En juist op deze goedkopere momenten is energie ook duurzamer, er wordt dan namelijk minder energie opgewekt met fossiele brandstoffen. Zo zorgen we samen voor minder CO2 uitstoot. Daarnaast hanteert NieuweStroom een energiezuinige bedrijfsvoering.

  • Kan ik ook zelf opgewekte energie terugleveren aan het net?

    Ja, via NieuweStroom heeft u ook de mogelijkheid zelfopgewekte energie terug te leveren aan het net.

    U ontvangt dan altijd de EPEX(APX)-prijs voor uw teruglevering in het uur van teruglevering. Vaak ontvangt u daarom bij zonnepanelen overdag meer geld voor uw opgewekte energie dan u 's nachts voor uw energie betaalt. Alweer een voordeel van de dynamische prijzen van NieuweStroom!

    Kleinverbruikers betalen alleen de opslag over het saldo van levering en teruglevering. Daarnaast wordt voor kleinverbruikers de overheidsheffing (EB en ODE) gesaldeerd.

  • Kan ik ook mijn zelf opgewekte GvO´s aanbieden aan NieuweStroom?

    Nee, wij zijn geen handelaar in GvO’s en kopen slechts de GvO’s in die wij nodig hebben voor de levering aan onze klanten die kiezen voor groene stroom. Als producent van groene stroom kiest u bij het aanmelden welke handelaar uw verkregen certificaten ontvangt. Deze handelaar hoeft dus niet uw eigen energieleverancier te zijn.

    Voor het verhandelen van zelf opgewerkte GvO’s verwijzen wij u graag door de website van CertiQ (www.certiq.nl) waar u een overzicht van handelaren terugvind.

  • Wat is het verschil tussen levering en transport van energie?

    Met transport wordt het gebruik van het energietransportnetwerk (de kabels, de buizen en de aansluiting) bedoeld. Met levering wordt de inkoop en verkoop van energie bedoeld. Het transport wordt verzorgd door de netbeheerder en de levering wordt verzorgd door uw energieleverancier. Daarom komt u dus tijdens overstappen naar een andere leverancier ook nooit zonder stroom te zitten.

  • Ik wil graag klant worden van NieuweStroom, waar kan ik me aanmelden?

    U kunt zich direct aanmelden bij NieuweStroom via onze online overstapservice. U ontvangt dan van ons een offerte per email met een activatielink, waarmee u uw aanmelding kunt bevestigen. U heeft dan nog 14 dagen bedenktijd.

  • Ben ik met mijn privé aansluiting ook welkom bij NieuweStroom?

    NieuweStroom richt zich op de zakelijke markt. Wij hebben echter veel klanten die naast hun zakelijke aansluiting ook hun privé aansluiting bij NieuweStroom willen onderbrengen. Voor onze zakelijke klanten blijven wij deze dienst ook aanbieden. 

    Maar als u enkel een privé aansluiting wilt aanmelden, dan adviseren wij u om naar onze partner easyEnergy te gaan. EasyEnergy bedient met hetzelfde concept de consumentenmarkt en klanten die minder dan 10.000 kWh stroom en/of 5.000 m3 gas per jaar verbruiken. Ga naar de website van easyEnergy voor meer informatie of neem direct contact op met easyEnergy via 0858-883658.

  • Ik wil graag overstappen naar NieuweStroom maar heb nog een lopend leveringscontract bij een andere leverancier.

    De kosten om een leveringscontract voortijdig te beëindigen kunt u bij uw huidige leverancier opvragen. Voor kleinverbruikers zijn deze kosten meestal niet heel hoog. Daarom kan het zijn dat u ondanks de eenmalige extra kostenpost nog steeds goedkoper uit bent om direct naar NieuweStroom over te stappen; u hebt deze kosten snel terugverdiend door onze lagere tarieven.

    De overstapboetes voor grootverbruikers kunnen erg hoog zijn. Bekijk daarom goed of u eerder wilt overstappen, soms is het beter om uw lopende contract uit te dienen. U kunt wel meteen opzeggen bij uw leverancier en dan kunnen wij alvast regelen dat u meteen naar ons over gaat aan het einde van uw contract. Let ook op lange opzegtermijnen: soms tot wel 8 maanden voor afloop contract! Wees er dus op tijd bij om automatische verlenging te voorkomen.

    Hier vindt u een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken om bij uw huidige leverancier op te zeggen.

    Bij NieuweStroom kunnen grootverbruikers en kleinverbruikers altijd boetevrij overstappen. Zo heeft u alle vrijheid om zelf te ervaren hoeveel voordeel NieuweStroom u oplevert.

  • Ik heb me aangemeld bij NieuweStroom, hoe werkt het overstap proces?

    Zodra u zich heeft aangemeld ontvangt u van ons binnen 2 weken een welkomstbrief ter bevestiging van uw aanmelding. Wij verzorgen vervolgens een volledige overstapservice en vragen, indien van toepassing, een slimme meter voor u aan bij uw netbeheerder. U merkt zelf niets van de overstap, dit is slechts een administratief proces: u komt nooit zonder elektriciteit of gas te zitten!

  • Zeggen jullie ook het contract op bij mijn oude leverancier?

    Als onderdeel van de overstapservice zeggen wij het contract bij uw huidige leverancier voor u op. Tenzij u bij uw aanmelding heeft aangegeven dat u dit zelf al gedaan heeft.

    Indien u over een grootverbruik aansluiting beschikt mogen wij de opzegging niet voor u doen. Neem in dat geval zelf contact op met uw huidige leverancier.

    Hier vindt u een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken om bij uw huidige leverancier op te zeggen.

  • Ik heb een boete ontvangen van mijn vorige leverancier, moet ik die betalen?

    Boetes die door uw vorige leverancier bij u in rekening worden gebracht dienen door uzelf te worden betaald. NieuweStroom vergoed geen boetes die door uw vorige leverancier aan u in rekening zijn gebracht in verband met een vroegtijdige overstap.   

  • Waarom krijg ik nog rekeningen van mijn oude leverancier nu ik ben overgestapt?

    Het kan voorkomen dat de geautomatiseerde processen van de vorige leverancier kruisen met het voorschotbedrag van NieuweStroom en u daarom dubbele rekeningen ontvangt. Maar u betaalt nooit dubbel of meer dan voor de energie die u heeft verbruikt. Het eventueel teveel betaalde wordt binnen 42 dagen verrekend in de eindafrekening van uw oude leverancier.

  • Wat is een slimme meter?

    Slimme meters vervangen de huidige meters voor elektriciteit en gas. Deze digitale meter meet net als de traditionele meter het energieverbruik in uw huis. Het grote verschil is dat de slimme meter meterstanden automatisch doorstuurt naar de netbeheerder. U hoeft dus zelf geen standen meer door te geven. Bovendien kunt u zelf uw werkelijke verbruik inzien en dus eenvoudiger energie besparen. Meer informatie over de slimme meter vind u op www.slimmemeters.nl

  • Waarom heb ik een slimme meter nodig?

    De inkoopprijs van stroom varieert per uur en is afhankelijk van vraag en aanbod in de markt. Om gebruik te kunnen maken van variabele prijzen per uur heeft u een slimme meter nodig waarmee wij uw verbruik per uur kunnen uitlezen en dit verbruik kunnen koppelen aan de op dat moment geldende handelsbeursprijzen.

  • Hoe weet ik of ik een slimme meter heb?

    U kunt het beste contact opnemen met uw netbeheerder om te vragen of er bij u een slimme meter hangt. Als u niet weet wie uw netbeheerder is dan kunt u dit vinden op www.eancodeboek.nl/.

    Zodra u zich bij ons aanmeldt ontvangen wij de benodigde informatie over uw meter van uw netbeheerder. Met die informatie bepalen wij of er een slimme meter voor u wordt aangevraagd door ons.

  • Jullie vragen de slimme meter voor mij aan, hoe werkt dat?

    Nadat u uw overstap naar NieuweStroom heeft bevestigd, vragen wij bij uw netbeheerder een slimme meter aan voor uw adres. Deze aanvraag geldt voor zowel uw gas- als elektriciteitsmeter. Uw netbeheerder controleert deze aanvraag en stuurt vervolgens een plaatsingsverzoek naar een installatiebedrijf.  Deze neemt hierna contact met u op om een afspraak in te plannen. Gewoonlijk vindt de prioriteitsplaatsing binnen 3 maanden plaats.

  • Wat wordt van mij verwacht tijdens de plaatsing van de slimme meter?

    Het installatiebedrijf maakt altijd een afspraak met u voor de vervanging van uw oude meter. Tijdens de werkzaamheden dient u zelf aanwezig te zijn en dient u de monteur toegang te bieden tot de meters. Ook wordt de levering van gas en elektriciteit standaard enige tijd onderbroken. Het is daarom van belang dat u uw apparaten en gastoestellen zelf kunt uitschakelen. Uiteraard kunt u ook nog vragen stellen zodra het installatiebedrijf contact met u opneemt.

  • Hoe en wanneer worden de kosten van mijn slimme meter vergoed?

    Een prioriteitsplaatsing kost eenmalig € 60,00 excl. btw. Tenzij hierover andere afspraken zijn gemaakt vergoeden wij de helft van deze kosten aan u. Nadat de slimme meters bij u zijn geplaatst, krijgt u gedurende 12 maanden een korting van €2,50 excl. btw op uw maandelijkse verbruiksnota.

    Als toevallig de slimme meter binnenkort gratis wordt geplaatst door uw netbeheerder, dan krijgt u de kosten van een prioriteitsplaatsing terug. Meestal geeft de netbeheerder dit automatisch aan ons door. Maar beter en sneller is als u de bevestiging van uw netbeheerder aan ons doorstuurt, zodat wij kunnen controleren dat uw netbeheerder uw slimme meter daadwerkelijk kosteloos plaatst. U kunt dit per mail aan klantenservice@nieuwestroom.nl of per post doen.

  • Ik heb me aangemeld bij NieuweStroom, maar mijn daadwerkelijke overstap vind pas over 6 maanden of later plaats. Waarom vragen jullie nu al een slimme meter aan?

    Wij vragen de meter direct aan, zodat wij er zeker van zijn dat de meter geïnstalleerd is zodra wij starten met het leveren van energie, zodat u meteen profiteert van de dynamische prijzen van NieuweStroom.

    Bovendien heeft het voor u als voordeel dat u geen meterstanden meer hoeft door te geven aan uw huidige leverancier. Met een slimme meter worden uw meterstanden op tijd en nauwkeurig uitgelezen. Eventuele berekeningen van meterstanden behoren tot het verleden. De kwaliteit en nauwkeurigheid van uw energienota wordt hierdoor nog meer verbeterd.

  • Ik wacht al meer dan 3 maanden op de plaatsing van de slimme meter. Wanneer kan ik hem verwachten?

    Wij hebben de aanvraag voor u gedaan, maar hebben geen inzicht in de planning van uw netbeheerder. Om direct inzicht te krijgen in de status van de plaatsing van uw slimme meter kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met uw netbeheerder. U kunt dan eventueel direct een afspraak voor de plaatsing inplannen.

    Komt u er met de netbeheerder niet uit, neem dan contact op met slimmemeter@nieuwestroom.nl. Wij zullen dan namens u contact opnemen met uw netbeheerder.

  • Ik heb nog geen slimme meter, moet ik dan mijn meterstand doorgeven?

    Indien u nog niet over een slimme meter beschikt of uw slimme meter is in storing, dan zullen wij u een keer per jaar vragen om een meterstand door te geven zodat wij uw werkelijke verbruik kunnen afrekenen. Tot die tijd ontvangt u van ons een maandelijks voorschot gebaseerd op uw historische verbruik. 

  • Hoe koppelt NieuweStroom mijn verbruik aan de handelsbeursprijzen?

    Met uw toestemming kunnen wij uw verbruik via de slimme meter uitlezen. Uw daadwerkelijke verbruik (elk uur voor stroom en elke dag voor gas) koppelen wij aan de op dat moment geldende handelsbeursprijzen. Via uw eigen webpagina kunt u uw verbruik en de actuele marktprijzen inzien. Daarnaast krijgt u maandelijks een overzicht met het verbruik en de prijsopbouw en ieder jaar een jaarafrekening. Eerlijk en transparant.

  • Hoe werkt het voorschot?

    Bij NieuweStroom is uw voorschot een echt voorschot. U betaalt telkens een voorschot voor de aankomende maand. Uw werkelijke verbruik wordt vervolgens achteraf verrekend met dit voorschot. Zodoende betaalt u altijd precies voor wat u gebruikt, en nooit te veel of te weinig!

  • Hoe wordt mijn voorschot bepaald?

    Uw voorschot is opgebouwd uit leveringskosten, netbeheerderskosten en belastingen. De bedragen worden vastgesteld aan de hand van uw historisch jaarverbruik zoals wij dat van uw netbeheerder ontvangen, of indien u al langer klant bij ons bent, op basis van uw verbruiksgegevens. Voor het vaststellen van het voorschot hanteren wij het indicatief leveringstarief dat u terugvindt in de welkomstbrief die u van ons heeft ontvangen. De netbeheerkosten zijn afhankelijk van uw aansluit/metercapaciteit en worden door ons aan uw netbeheerder afgedragen. Het voorschot energiebelastingen dragen wij af aan de fiscus. 

  • Ik wil mijn voorschot aanpassen, hoe doe ik dat?

    Het door NieuweStroom ingeschatte Standaard Jaar Verbruik (SJV) van uw aansluiting is gebaseerd op uw verbruik in de afgelopen periode. Mocht u in de komende periode een (sterk) afwijkend verbruik verwachten dan kunt u ons vragen uw maandelijkse voorschotbedrag aan te passen door een e-mail te sturen aan klantenservice@nieuwestroom.nl

  • Wat is de betalingstermijn van jullie nota’s?

    De betalingstermijn van onze nota’s is 7 dagen. Bij niet tijdige betaling van een nota wordt u twee maal gratis herinnerd aan tijdige betaling van de openstaande nota. Daarna wordt een aanmaning gezonden.

    Indien de betreffende nota een Eindafrekening is, dan worden bij de aanmaning tevens de kosten voor incasso van het openstaande bedrag berekend volgens de wet normering buitengerechtelijke incassokosten (WIK). Zie ook www.incassokostenberekenen.nl

  • Waarom krijg ik een factuur voor het plaatsen van een slimme meter voordat de meter geplaatst is?

    Wij vragen de plaatsing van de slimme meter voor u aan bij uw netbeheerder zodra u zich heeft aangemeld. De netbeheerder rekent hiervoor kosten die wij bij u in rekening brengen.

    De doorlooptijd voor het plaatsen van een slimme meter is gemiddeld 3 maanden. Door de meter tijdig aan te vragen zorgen wij ervoor dat u zo snel mogelijk gebruik kunt maken van de dynamische prijzen van NieuweStroom.

  • Waarom krijg ik een jaarafrekening, terwijl ik toch elke maand al mijn verbruik afreken?

    Maandelijks ontvangt u een voorschotnota met daarin een voorlopige afrekening van de leveringskosten en de netbeheerderskosten. De verschuldigde energiebelasting wordt slechts eenmaal per jaar vastgesteld, omdat de overheid dit van ons vereist. Daarom ontvangt u van ons naast uw maandelijkse verbruiksnota´s ook eenmaal per jaar een jaarafrekening. Eventuele correcties op uw leveringskosten, door bijvoorbeeld een storing op uw slimme meter, worden ook op uw jaarafrekening verrekend.

  • Kan het voorkomen dat mijn jaarrekening toch hoger uitvalt dan verwacht?

    Uw jaarafrekening mag geen verassing zijn aangezien uw verbruik elke maand wordt afgerekend. Toch kan het zijn dat u op de jaarafrekening moet bijbetalen. Dit wordt veelal veroorzaakt door een naheffing op de overheidsheffingen energiebelasting.

    De energiebelasting wordt namelijk slechts eenmaal per jaar afgerekend op basis van uw werkelijke verbruik, u betaalt maandelijks slechts een voorschot. Dit is zo bepaald door de belastingdienst.

    Indien u meer verbruikt hebt dan wij verwacht hadden toen wij het voorschot bepaalden zult op de jaarafrekening moeten bijbetalen.

    Indien uw jaarafrekening een periode betreft die over een kalenderjaar heengaat is de kans groot dat de belastingtarieven gewijzigd zijn per 1 januari. In 2016 heeft dat bij Gas bijvoorbeeld voor een forse naheffing op de jaarafrekening gezorgd.  

  • Waarom wordt mijn verbruik voor Gas op de factuur in kWh weergegeven terwijl de opslag in m3 wordt berekend?

    Uw gasverbruik wordt normaal gesproken weergegeven in m3. Op de handelsbeurs voor gas echter wordt gehandeld in de eenheid kWh. Om u volledige transparantie te kunnen bieden in de inkoopprijs die wij bij u in rekening brengen rekenen wij het verbruik in m3 om naar kWh (1 m3 = 9,7694 kWh).

  • Hoe kan ik mijn verbruik bijhouden?

    Al onze klanten hebben via een persoonlijke webpagina op www.nieuwestroom.nl/mijn-nieuwestroom continu inzicht in de marktprijzen en hun eigen verbruik. Klanten kunnen achteraf zien wat ze per uur/dag hebben verbruikt en wat op dat moment de kosten waren van de inkoop van stroom en gas.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik deze opnieuw aanvragen?

    Ja, u kunt uw wachtwoord opnieuw aanvragen via onze website, met het email adres waarmee u zich indertijd heeft aangemeld. In verband met privacy redenen communiceren een wachtwoord eenmalig en onze klantenservice kan uw wachtwoord niet voor u wijzigen.

  • Kan in mijn verbruiksdetails ook downloaden?

    Ja, dat kan. Door in te loggen op www.nieuwestroom.nl/mijn-nieuwestroom kunt u uw verbruik inzien per maand, per dag en per uur. U kunt deze details eenvoudig downloaden als csv bestand. U kunt dit bestand vervolgens eenvoudig inlezen in bijvoorbeeld Excel of een andere analyse tool. 

  • Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen of een verhuizing doorgeven?

    U kunt een wijziging van uw gegevens zoals een verhuizing, een nieuwe contactpersoon of factuuradres per e-mail doorgeven aan klantenservice@nieuwestroom.nl of per post, onder vermelding van uw klantnummer.

    Als u uw banknummer wilt wijzigen verzoeken wij u  om een kopie van uw bankafschrift of bankpas bij te voegen, zodat de tenaamstelling én het rekeningnummer zichtbaar zijn.

  • De opzegtermijn is 30 dagen; hoe zit dat als ik eerder wil opstappen?

    De opzegtermijn van 30 dagen is door de overheid voorgeschreven. Ook uw nieuwe leverancier moet deze opzegtermijn van 30 dagen bij de oude leverancier altijd respecteren.

    Als u al binnen 30 dagen wilt overstappen naar een andere leverancier, dan geldt bij NieuweStroom een opzegtermijn van 1 à 2 werkdagen. Echter, deze kortere opzegtermijn geldt alleen als u zelf bij ons opzegt. U dient hiervoor een e-mail naar klantenservice@nieuwestroom.nl te sturen. U ontvangt dan van ons binnen 1 werkdag een bericht, waarin uw nieuwe leverancier door ons wordt gemachtigd om de gewenste overstap sneller te regelen dan gebruikelijk. De termijn van 1 à 2 dagen is nodig om de dag-inkoop van uw energie op de handelsbeurs voor de volgende dag tijdig stop te zetten.

    U kunt dus snel overstappen als u een andere leverancier hebt gevonden. Wij werken elke dag voor onze klanten om de laagste prijs en de beste service aan te bieden. Als u niet tevreden bent, dan moet u zo snel mogelijk kunnen overstappen. U zit dus geen dag te lang vast aan NieuweStroom.

  • Per 1 april 2017 gelden nieuwe Algemene Voorwaarden voor kleinverbruik. Waarom zijn deze aangepast?

    De energieleveranciers, verenigd in Energie-Nederland, hebben de Algemene Voorwaarden voor de levering van elektriciteit en gas aan kleinverbruikers naar eenvoudig Nederlands ‘vertaald’. Algemene Voorwaarden zijn van oudsher vooral een juridisch document, en gaan vaak gepaard met moeilijke woorden en zinnen. Energieleveranciers vinden het echter belangrijk dat klanten snel en makkelijk begrijpen wat gezamenlijk wordt afgesproken met een leveringsovereenkomst. Deze nieuwe voorwaarden in begrijpelijke taal helpen daarbij. Daarnaast sluiten ze aan op nieuwe regelgeving zoals de Richtlijn Consumentenrechten en gewijzigde richtlijnen van de ACM. De nieuwe voorwaarden zijn onder de vlag van de SER met de Consumentenbond en de Vereniging Eigen Huis overeengekomen. Ook ACM is geconsulteerd. Bekijk hier de Algemene Voorwaarden.

  • Waar vind ik de actuele handelsbeursprijzen?

    In de middag zijn de prijzen voor de volgende dag bekend en worden ze op de website geplaatst. U weet dus elke dag wat morgen de prijzen voor elektriciteit en gas zijn. Eventueel kunt u dus het tijdstip van uw energieafname aanpassen en extra besparen op de blijvend goedkopere handelsbeursprijzen.