Gegevens Wijzigen en Opzeggen

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik deze opnieuw aanvragen?

    Ja, u kunt uw wachtwoord opnieuw aanvragen via onze website, met het email adres waarmee u zich indertijd heeft aangemeld. In verband met privacy redenen communiceren een wachtwoord eenmalig en onze klantenservice kan uw wachtwoord niet voor u wijzigen.

  • Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen of een verhuizing doorgeven?

    U kunt een wijziging van uw gegevens zoals een verhuizing, een nieuwe contactpersoon of factuuradres per e-mail doorgeven aan klantenservice@nieuwestroom.nl of per post, onder vermelding van uw klantnummer.

    Als u uw banknummer wilt wijzigen verzoeken wij u  om een kopie van uw bankafschrift of bankpas bij te voegen, zodat de tenaamstelling én het rekeningnummer zichtbaar zijn.

  • Hoe kan ik mijn verbruik bijhouden?

    Al onze klanten hebben via een persoonlijke webpagina op www.nieuwestroom.nl/mijn-nieuwestroom continu inzicht in de marktprijzen en hun eigen verbruik. Klanten kunnen achteraf zien wat ze per uur/dag hebben verbruikt en wat op dat moment de kosten waren van de inkoop van stroom en gas.

  • De opzegtermijn is 30 dagen; hoe zit dat als ik eerder wil opstappen?

    De opzegtermijn van 30 dagen is door de overheid voorgeschreven. Ook uw nieuwe leverancier moet deze opzegtermijn van 30 dagen bij de oude leverancier altijd respecteren.

    Als u al binnen 30 dagen wilt overstappen naar een andere leverancier, dan geldt bij NieuweStroom een opzegtermijn van 1 à 2 werkdagen. Echter, deze kortere opzegtermijn geldt alleen als u zelf bij ons opzegt. U dient hiervoor een e-mail naar klantenservice@nieuwestroom.nl te sturen. U ontvangt dan van ons binnen 1 werkdag een bericht, waarin uw nieuwe leverancier door ons wordt gemachtigd om de gewenste overstap sneller te regelen dan gebruikelijk. De termijn van 1 à 2 dagen is nodig om de dag-inkoop van uw energie op de handelsbeurs voor de volgende dag tijdig stop te zetten.

    U kunt dus snel overstappen als u een andere leverancier hebt gevonden. Wij werken elke dag voor onze klanten om de laagste prijs en de beste service aan te bieden. Als u niet tevreden bent, dan moet u zo snel mogelijk kunnen overstappen. U zit dus geen dag te lang vast aan NieuweStroom.