Klant Worden en Overstappen

  • Ik wil graag klant worden van NieuweStroom, waar kan ik me aanmelden?

    U kunt zich direct aanmelden bij NieuweStroom via onze online overstapservice. U ontvangt dan van ons een offerte per email met een activatielink, waarmee u uw aanmelding kunt bevestigen. U heeft dan nog 14 dagen bedenktijd.

  • Ben ik met mijn privé aansluiting ook welkom bij NieuweStroom?

    NieuweStroom richt zich op de zakelijke markt. Wij hebben echter veel klanten die naast hun zakelijke aansluiting ook hun privé aansluiting bij NieuweStroom willen onderbrengen. Voor onze zakelijke klanten blijven wij deze dienst ook aanbieden. 

    Maar als u enkel een privé aansluiting wilt aanmelden, dan adviseren wij u om naar onze partner easyEnergy te gaan. EasyEnergy bedient met hetzelfde concept de consumentenmarkt en klanten die minder dan 10.000 kWh stroom en/of 5.000 m3 gas per jaar verbruiken. Ga naar de website van easyEnergy voor meer informatie of neem direct contact op met easyEnergy via 0858-883658.

  • Ik wil graag overstappen naar NieuweStroom maar heb nog een lopend leveringscontract bij een andere leverancier.

    De kosten om een leveringscontract voortijdig te beëindigen kunt u bij uw huidige leverancier opvragen. Voor kleinverbruikers zijn deze kosten meestal niet heel hoog. Daarom kan het zijn dat u ondanks de eenmalige extra kostenpost nog steeds goedkoper uit bent om direct naar NieuweStroom over te stappen; u hebt deze kosten snel terugverdiend door onze lagere tarieven.

    De overstapboetes voor grootverbruikers kunnen erg hoog zijn. Bekijk daarom goed of u eerder wilt overstappen, soms is het beter om uw lopende contract uit te dienen. U kunt wel meteen opzeggen bij uw leverancier en dan kunnen wij alvast regelen dat u meteen naar ons over gaat aan het einde van uw contract. Let ook op lange opzegtermijnen: soms tot wel 8 maanden voor afloop contract! Wees er dus op tijd bij om automatische verlenging te voorkomen.

    Hier vindt u een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken om bij uw huidige leverancier op te zeggen.

    Bij NieuweStroom kunnen grootverbruikers en kleinverbruikers altijd boetevrij overstappen. Zo heeft u alle vrijheid om zelf te ervaren hoeveel voordeel NieuweStroom u oplevert.

  • Ik heb me aangemeld bij NieuweStroom, hoe werkt het overstap proces?

    Zodra u zich heeft aangemeld ontvangt u van ons binnen 2 weken een welkomstbrief ter bevestiging van uw aanmelding. Wij verzorgen vervolgens een volledige overstapservice en vragen, indien van toepassing, een slimme meter voor u aan bij uw netbeheerder. U merkt zelf niets van de overstap, dit is slechts een administratief proces: u komt nooit zonder elektriciteit of gas te zitten!

  • Zeggen jullie ook het contract op bij mijn oude leverancier?

    Als onderdeel van de overstapservice zeggen wij het contract bij uw huidige leverancier voor u op. Tenzij u bij uw aanmelding heeft aangegeven dat u dit zelf al gedaan heeft.

    Indien u over een grootverbruik aansluiting beschikt mogen wij de opzegging niet voor u doen. Neem in dat geval zelf contact op met uw huidige leverancier.

    Hier vindt u een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken om bij uw huidige leverancier op te zeggen.

  • Waarom bieden andere leveranciers liever vaste contracten aan?

    Andere leveranciers hebben baat bij het winstmodel van vaste prijzen. Ze hoeven maar een keer per jaar (of 3/5 jaar) aan u te verkopen en kunnen dan profiteren van de hoge vaste prijzen, ongeacht wat de markt doet. Wij leunen niet achterover na het afsluiten van het contract, maar blijven elke dag werken voor de beste service en de voordeligste prijzen. Wij bieden u de mogelijkheid om ook slim in te kopen op basis van variabele uur/dag prijzen en met behoud van alle vrijheid en controle.

  • Waarom krijg ik nog rekeningen van mijn oude leverancier nu ik ben overgestapt?

    Het kan voorkomen dat de geautomatiseerde processen van de vorige leverancier kruisen met het voorschotbedrag van NieuweStroom en u daarom dubbele rekeningen ontvangt. Maar u betaalt nooit dubbel of meer dan voor de energie die u heeft verbruikt. Het eventueel teveel betaalde wordt binnen 42 dagen verrekend in de eindafrekening van uw oude leverancier.

  • Ik heb me aangemeld bij NieuweStroom, maar mijn daadwerkelijke overstap vind pas over 6 maanden of later plaats. Waarom vragen jullie nu al een slimme meter aan?

    Wij vragen de meter direct aan, zodat wij er zeker van zijn dat de meter geïnstalleerd is zodra wij starten met het leveren van energie, zodat u meteen profiteert van de dynamische prijzen van NieuweStroom.

    Bovendien heeft het voor u als voordeel dat u geen meterstanden meer hoeft door te geven aan uw huidige leverancier. Met een slimme meter worden uw meterstanden op tijd en nauwkeurig uitgelezen. Eventuele berekeningen van meterstanden behoren tot het verleden. De kwaliteit en nauwkeurigheid van uw energienota wordt hierdoor nog meer verbeterd.

  • Hoe en wanneer worden de kosten van mijn slimme meter vergoed?

    Een prioriteitsplaatsing kost eenmalig € 60,00 excl. btw. Tenzij hierover andere afspraken zijn gemaakt vergoeden wij de helft van deze kosten aan u. Nadat de slimme meters bij u zijn geplaatst, krijgt u gedurende 12 maanden een korting van €2,50 excl. btw op uw maandelijkse verbruiksnota.

    Als toevallig de slimme meter binnenkort gratis wordt geplaatst door uw netbeheerder, dan krijgt u de kosten van een prioriteitsplaatsing terug. Meestal geeft de netbeheerder dit automatisch aan ons door. Maar beter en sneller is als u de bevestiging van uw netbeheerder aan ons doorstuurt, zodat wij kunnen controleren dat uw netbeheerder uw slimme meter daadwerkelijk kosteloos plaatst. U kunt dit per mail aan klantenservice@nieuwestroom.nl of per post doen.

  • NieuweStroom heeft precies inzicht in mijn verbruik, hoe veilig zijn deze gegevens?

    NieuweStroom is aangesloten bij de gedragscode 'leveranciers en slimme meters'. Persoonsgegevens en verbruiksgegevens worden op een zeer zorgvuldige manier bewaard en behandeld en derden krijgen hier nooit toegang toe. NieuweStroom geeft hiervoor garanties af en wordt gecontroleerd volgens de regels van het College Bescherming Persoonsgegevens.

  • Ik heb een boete ontvangen van mijn vorige leverancier, moet ik die betalen?

    Boetes die door uw vorige leverancier bij u in rekening worden gebracht dienen door uzelf te worden betaald. NieuweStroom vergoed geen boetes die door uw vorige leverancier aan u in rekening zijn gebracht in verband met een vroegtijdige overstap.   

  • Regiotoeslag, hoe zit dat bij NieuweStroom?

    NieuweStroom doet het anders: bij NieuweStroom betaalt u alleen de werkelijke kosten van de regiotoeslag zonder winstopslag. Bij NieuweStroom betaalt u via uw voorschotnota een voorschot regiotoeslag op basis van een gemiddelde en wij rekenen de werkelijke kosten achteraf - gespecificeerd - met u af. De werkelijke kosten worden op uw afrekening vermeld en verrekend met de betaalde voorschotbedragen. Wel zo transparant en geen verborgen marges.

    Andere leveranciers berekenen een vaste regiotoeslag of maken vaste prijsafspraken voor de landelijke netwerkkosten, terwijl de werkelijke kosten pas achteraf bekent zijn. Meestal zit hierin een marge voor de leverancier en daarom zijn de kosten ook per leverancier zo verschillend.